fredag, oktober 30, 2009

Ångest

Jag har å-n-g-e-s-t.
Så fort jag tänker på att jag ska stå inne på Statoil i åtta timmar i morgon så får jag panik.
Jag känner mig rastlös, som att jag måste göra nånting, men jag vet inte vad.
För jag kan verkligen inte komma på något som kan lugna mig.
Det är så otroligt irriterande..

I flera år har jag försökt att få ångestdämpande, men jag har aldrig fått det!
Jag förstår inte varför. Dem ger mig en diagnos - panikångest,
men gör ingenting som kan få ångesten att lätta?
Det enda ångestdämpande jag har fått är Atarax.
Och det funkar ju lika bra som att ta en halv ipren mot migrän - inte ett skit.

Jag blir så arg när jag tänker på det här.
Varför har jag aldrig fått någon riktig medicin?
Jag har bett om det flera gånger.
Jag har till och med varit in akut för att jag inte kan stå ut,
men jag kommer lik förbannat därifrån med Atarax..

DET FUNKAR INTE.
Jag har till och med testat att dra i mig sex stycken en gång då det var som värst,
och vet ni vad som hände?
Jag blev tom i skallen - men ångesten fanns kvar och rev i mig.
I 11 år har jag levt med ångest.

I så många år har jag missat att göra roliga saker,
till och med förstört så att mina kära inte kan ha roligt.
Vet ni hur elak jag känner mig?
Hur dåligt samvete jag får på grund av det här?

Jag har till och med bett om utredningar för att få ångestdämpande,
men icke.
Varför? Varför? Varför?

Jag förstår att det inte bara är att få det,
men jag började ju för fan att gå till BUP redan i sjuan, och gick dit varje vecka.
JAG BLIR SÅ JÄVLA ARG!!!

Jag trodde att jag äntligen skulle få ångestdämpande när jag blev överskriven till V.psyk, men nope.
Dock fick jag en mycket bättre ADHD-medicin.
Men ångesten finns fortfaranade, och kommer när jag minst vill ha den.


Aja..
Jag orkar inte klaga mer.

2 kommentarer:

agnete sa...

sv: kult, eg vil ha sånne.

annamadelene sa...

ja. sen när bilen bara är ett år gammal tycker man de ska funka