fredag, juli 24, 2009

Duktig Jennifer!

Idag har jag varit duktig!
Började dagen med att duscha och äta frukost.
Sen tog jag och Filip bussen ner till "Sentrum" som förmodligen består utav 80% invandrare.
Det är alltså ett ghetto, mitt i Oslo!
... Jag lät ganska rasitisk där, men det var inte alls menat så!

Filip och jag gick in på Lebara för att köpa mig ett "Startpakke Kontantkort".
Vi gick sedan runt lite och kikade, men det började att regna, så vi tog bussen hem mot Tåsenveien ^^

Vi gick in i lägenheten för att testa om kortet fungerade i min iPhone, vi hade inte stora förhoppningar, och nej - det funkade inte.
Tur att jag hade med mig en gammal Ericsson! Nepp, funkade inte där heller.
Vi insåg då att vi hade glömt att aktivera det inne på Lebra.
Filip ringde Dan och frågade om man kunde göra på något annat sätt så att vi slapp åka ner igen - självklart fanns det en sida att aktivera kortet på!
Självklart så har norksarna 5 personliga siffror - så jag kunde inte aktivera det igenom internet.

Jag la mig i sängen och surade över att jag inte kunde ringa Runa (statoil-chefen), Filip erbjöd mig att få låna hans mobil, men jag var för sur, så jag ville inte, lol..
Men jag låg och tänkte på hur fasen vi ska fixa p-piller och ett längre intyg på min medicin. (intyget räcker bara i 30 dagar MAX).

Min älskade kära Filip åkte ner till stan igen för att fixa det, vi har nämligen bara ett busskort (som för övrigt gick ut 2008), att åka på.
Dessutom har Filip kommit in i norskan MYCKET bättre än mig!
But HEY! Det är i princip min andra dag här!

Kortet blev aktiverat, MEN SJÄLVKLART, funkade det inte i nån utav mina mobiler, dock i Filips.
Så alltså är båda mina mobiler låsta. iPhonen till 3G, och Ericssonen till... ja, nånting!

Runa, Filips chef tipsade om en sida där folk GER bort vissa saker, bara man kommer och hämtar det, så vi ska första finna en mobil!

Efter all dessa mobilkrångel så åkte vi till ICA maxi för att handla lite saker.
Det blev:
Disktrasor, grillborste, köksrengöring, 10 1 liters cola (DEM HAR FORTFARANDE DEN GAMLA MODELLEN PÅ FLASKORNA!!!!), öööh.. Ah, jag minns inte vad mer vi köpte.

Vi åt mat, jag eftermiddade Filip, och började skrubba spisen.
UÄH, man kunde nästan känna alla lukter från ALL mat som någonsin har lagast där!

Efter det så tog jag tag med handfatet inne på toan, speglarna, toan och duschen.
ÄR JAG INTE DUKTIG?! Som fan att jag är!
Nu luktar det inte lika mycket "jag-missade-toaletten-kiss"!

Men nu kom Dan hem, och jag ska nog göra lite te och äta en macka, mums!

Imorgon blir det kanske lite jobb på Statoil!

Inga kommentarer: