lördag, juli 25, 2009

12 timmar

Igår såg Dan och jag Van Wilder.
Det var som att se alla American Pie filmerna i en, men den funkade.

Jag somnade vid 05:00, och vaknade vid 08:15 och märkte att Filip inte hade kommit hem.
Tänkte att han kanske satt vid datorn, så jag klev upp och kollade, men icke.
Han brukar vanligtvis vara hemma 06:40.
Så i min lilla panik som jag fick ringde jag honom för att se vad tusan som hade hänt.
Han svarde och jag hörde att han satt i bilen.
Jag frågade vart han var, han hade cirka 10 min kvar hem.
Han hade glömt bort att berätta att han jobbar 1h&30min längre på fredag nätter/lördags morgon.

Jag la mig för att försöka somna om, men innan jag hann somna så kom Filip hem, oi!
Vi somnade rätt så fort, och jag vaknade vid elva.
Hörde att någon höll på att kapa ved, och blev skitsur.
Försökte stänga fönstret, men man måste pilla på en hake som jag inte alls har fattat hur man gör, så jag gav upp och la mig igen.
När vi vaknade igen så var klockan 17:05. UNDERBART... Nej, inte alls underbart.

12 timmars sömn!
Hur klarade jag ens av att sova så mycket?
Man kan då undra..

Vi klev upp och åt våra müsli-yoghurtar och gick sedan till Kiwi mini-pris för att köpa bananer och lime.
När vi kom tillbaka så använde jag grillborsten och gjorde rent frysen (en frys i bänkhöjd).
Ja, det tog sitt lilla tag att få bort alla blodfläckar efter all kött som har legat där, men nu är den ren igen och man kan ÄNTLIGEN skära mackor där.
Medans Filip började laga mat så diskade jag ALL disk som förmodligen har legat i diskhon i cirka 2 veckor.

Filip och jag åt fiskpinnar och potatismos.
Min mage mår inte så underbart great just nu därför, lol! Potatismos
Jag har även dammsugit hallen, som har heltäckningsmatta. (SKRIV GÄRNA OCH BERÄTTA HUR MAN FÅR BORT FLÄCKAR FRÅNA SÅNA MATTOR!!!)
Och duktig som jag är så gjorde jag rent diskhon och diskstället, så nu skiner det glänsande rent!

I morgon så ska jag nog dammsuga lite mer, torka av bord och SKURA GOLVEN, som VERKLIGEN behövs!
Har ledsnat på att fastna överallt i köket, lol!

Men nu ska jag dricka cola med lime i och spela lite Fia med Knuff på min tids-fördrivar-sida: king.com :D

HEJ DÅ!
Saknar min lilla gossevoffsing!
(okej, saknar alla i familjen, men bara liiiiite!) ;)

Inga kommentarer: