torsdag, juli 23, 2009

Norge

Påbörjade min resa mot Norge igår 22/7), och Filip visste inget.
Hade sagt till honom att jag skulle åka idag (23/7)

10:58 gick tåget.
13:30 var jag i Stockholm och träffade Binxan, wiho!
Jag sa väl förmodligen inte så mycket, och verkade uttråkad, lol!
Men som sagt, jag hatar att åka tåg, och det tar på min energi som fan att åka.
Så jag ber om förlåtelse om jag verkade lite cpsur ;p.

14:25 gick tåget från Stockholm till Oslo.
Får åka old-lame-ass train.
Det var verkligen SVINVARMT på tåget, och alla höll på att dö.
Någon kvinna som åket 2klass gick ut och drog ner fönstret, och eftersom hon gjorde det så slutade den lilla luft som blåste på oss sluta blåsa.
Och när någon hade sagt till henne att dra upp fönstret så slutade luften fungera helt, buhuuu...
(men till slut så drog dem ner alla fönster i stället.)

Och just ja, det fanns ingen el på tåget heller, så min dator dog ju efter cirka en timme, woho!!! Happyness!

Väl framme i Oslo, med tjugo minuters försenad så mötte Robin mig på stationen.
Han hade stått och väntat i cirka 30-35 minuter, haha. Han visste ju inte att tåget för var försenat!

Vi satte oss på bussen, och han berättade att Filip låg och sov.
När vi hoppade av bussen och gick mot huset så såg vi Filip i fönstret som stod och gjorde mackor.
Filip trodde att Robin var på fest, och hade lyckats ragga upp en brud och komma tillbaka nu.
Men när han fortsatte titta så såg han resväskor, och till slut att det var jag, höhö!
I detta sammanhang kan man VERKLIGEN säga - Han tappade hakan.
Han stod med öppen mun, öppnade fönstret för att säga något, men det tåg nån sekund innan han sa:
"Vad busig du är!!!"

Och ja, vad busig jag är!
Jag fick se lägenheten, och jag må säga - den är verkligen sunkig!
Men jag överlever. Toalettbesökerna kommer i alla fall att kortas ner en aning, haha!
22:15 så måsta Filip dra till jobbet, och jag insåg då hur jävla trött jag var.
Knappt sovit, och inte ätit något riktigt.

Så jag däckar med kläderna på i den lilla sängen på 80 cm bredd.
Nån gång efter sex vaknar jag av att en pojke i kalsonger står lutade över mig.
Han hade tänkt att ge mig en smygpuss medans jag sov, men jag vaknade helt, haha.
Han la sig med mig (ja, vi delade på sängen heeela natten).

Under natten så vaknade vi till lite då och då.
Men vid halv två så klev vi upp.
Vi klädde på oss och gick först till Kiwi mini pris, och sedan ICA Maxi.

Så nu har vi käkat middag, gottiligott!

Just nu duschar Filip, och han ska snart lägga sig igen.
Jag ska väl ta och göra ett toabesök och duscha lite jag också, sen så sätter jag mig nog och kollar på film.

Så ja, så ser denna dag ut!
I natt så ska Filip prata med sin chef, och efter det så får vi se hur det blir med jobb för mig!

HEJRÅÅÅ!

Inga kommentarer: