torsdag, december 22, 2011

Shiloh Shepherd

Blir så förbannad på folk som säger att shiloh shepherd är en blandras.
OCH DET ÄR TYDLIGEN BARA I EUROPA SOM DEN KLASSAS SOM BLANDRAS?!
What the fuck, eh?

Bah: - Jag har en schäferblandning.
Hon är schäfer, blandras, leonberger och berner sennen.

Men hell no.
Fuck you.

För mig klassas i alla fall en RENRASIG shiloh shepherd som RENRASIG!
Punkt slut. Skiter i vad alla andra snofsiga hundägare säger.


Och läste nyss på ett forum att en renrasig hund är bara en renrasig hund
om den är reggad. Annars är den blandras.
Jaha?
"Hej. Min hunds mamma och pappa är labrador, men min hund är en blandras".
Nu ska jag inte säga att detta stämmer, men gör det det, då är fan människan som
kom på idén riktigt jävla dum.

Eller kanske lite mer ologisk.
För det låter fan inte logiskt på ett enda ställe.

1 kommentar:

Emari sa...

Alaskan Husky är ju inte heller en "riktig" ras, men Aggzen är inte blandad med något sen flera generationer tillbaka. Men vi kan götta oss om våra hundar nu är "blandraser", för vissa renrasiga hundar är ändå sönderavlade mongon som tappar tänderna, osv. Plus att det enda renras egentligen är till för är för att man ska kunna antingen avla sönder raserna ännu mer eller ställa ut hunden = skönhetstävling för hundar. SKÖNHETSTÄVLING för djur. Manba "ok............."