måndag, december 14, 2009

Ångest

Haha. Jag mådde totalt jävla skit igår.
Seriöst.. Jag tror jag aldrig har haft en sån panikångest.
Jag hade panik i hela kroppen.
Spykänslan, kallsvettningar, yrsel, och ont i magen.
Igår så var jag HELT säker på att jag skulle spy och skita på mig, haha.
Okej, inte så kul. Men jag skrattar åt saker jag tycker är jobbigt.

Jag hade illamående hela dagen, och det blev bara värre och värre.
Till slut hände det väl en sak.. ja, det inte så svårt att lista ut.
Nej, jag sket inte på mig, och jag spydde inte heller.
Men seriöst. Jag försökte stå emot hur länge som helst.
Jag försökte koncentrera mig på att bli hjärndöd och kolla på tv,
jag tog atarax, men som vi alla vet - det funkar inte mot panikångest.
Nu i efterhand vet jag inte varför jag tog det, förmodligen för att jag hoppades på placebo.
Hela natten blev bara skit.
Jag kunde inte göra nånting. Till slut mådde jag så illa att jag började skaka och illamåendet rusade igenom min kropp.
Och då kunde jag inte hålla mig längre.

Men som sagt. Jag har aldrig lovat någon att jag ska sluta heller.
Dock får jag dåligt samvete efteråt, när allt har lagt sig.
Inte för att jag har "lovat" att aldrig göra det, utan för att jag förstör min kropp så mycket mer, och att jag hatar den ännu mer efter varje gång jag har gjort det.
(det är inte så svårt att lista ut vad som hände nu va?).

Jag hoppas så jävla mycket att jag kan få riktigt ångestdämpande när jag åker hem.
För jag klarar inte av den här jävla panikångesten.

Inga kommentarer: