tisdag, juli 28, 2009

Första jobbdagen

Norksa, norska, norska, VA?!
Vissa norskar pratar så otydligt, OCH DESSUTOM LÅGT!!!
Hur ska man kunna höra vad dem beställer när dem pratar skitlågt och kollar bakåt i princip!

BAH!
Blev väldigt less på det.

I alla fall, gårdagen:
Hade ställt min klocka på 13:30 för att jag skulle hinna duscha, äta frulle och göra mig klar tills 15:00, eftersom vi skulle åka 15:15 för att hinna fram till 16:00.

Mobilen ringer, jag snoozar.
Kollar på klockan lite senare och ser att den är 14:58.
YEAJ!
Och jag hade inte duschat på fyra dagar, eftersom jag hade tänkt att det var bäst att spara det tills på måndagen, SÅ JAG MÅSTA DUSCHA.
Blev klar i duschen 15:10, drog på mig kläderna fort och åkte.

Det var VÄRLDENS jävla fittrafik, tog HUR jävla lång tid som helst att ta sig ut ur Oslo.

Men vi hann i tid till jobbet.
Jag fick ställa mig i kassan på direkten, och eftersom klockan var 16:00 så skulle jättemånga människor ha MAT.
GRILLPÖLSE?! WINERPÖLSE?! W00000T?!?!?!?!?!?
Fattade ingenting.. Tur att Filip hjälpte mig lite.. MYCKET.

Tänk om jag hade måsta åka dit ensam?
Hur skulle det då ha sett ut?
Tur att den tredje personen som jobbade pratade tydlig norska så att hon kunde hjälpa mig imellan åt.


Hmm..
Egentligen finns det i så mycket att berätta om dagen.
Stod i kassan från 16:00 - 23:00.
OKEJ, jag fikade en gång! Men jag hade tammetusan inte käkat frukost!
Jag hade hyfsat jävla ont i fötterna, ryggen och knäna efteråt, men idag har jag inte ett dugg ont!
Skönt som fan.

Fick lära mig lite med "maträtterna" igår också.
Vad som var vad, hur det skulle göras osv.

Kvällen slutade med att jag fick göra en hamburgare, till mig själv, höhö!
(hade även svårt att somna, hörde en massa norska siffror i skallen hela tiden)

FINA VA?!


Nu sitter jag här hemma och har ont i maaagen, buhu.
Vill ha mat, men jag vet inte vad jag ska laga..
Hmm, jag tar nog en banan och väntar tills att Filip kommer hem, hihi!

Jag är ledig tills på torsdag, sköntböst.
Filip och jag åker KANSKE hem efter våran första lön, och när båda är lediga.
Saknar lilla gamla huset. Voffsingen. Broris, och föräldrisar.

Men nu orkar jag inte skriva meeeeeeeeeeer.
HÖRS, HÄJ

Inga kommentarer: