onsdag, maj 13, 2009

Detta fält måste fyllas i

Hur gör man när man inte orkar psykiskt?
Hur ska man reagera när människor som står en nära säger att man är lat bara för att man inte klarar av att plocka ur en diskmaskin, gå med hunden, ge hästarna mat, och tvätta?

När man förklarar om och om igen att man måste ha en paus från livet, bara låta allt vila och byggas upp på nytt.
Men får återigen höra "Så säger du bara för att slippa göra allt. Vi jobbar hela dagarna, du gör ingenting!"

Kära mor och far, och resten som tjatar på mig.
Jag vill inte bara sitta vid min dator.
Jag tycker det är skittråkigt!
Och jag är inte beroende av datorn.
Jag orkar bara inte ibland visa mig bland människor, inte ens er!

Jag älskar t.ex min hund, men ibland klarar jag inte ens av att gå med henne,
för jag vill inte att hon ska känna hur jag mår, för då blir hon orolig.

Jag dissar mina kompisar till och med!
På dagen t.ex 11:00, om jag ska till v.psyk då så klarar jag inte av att vara med någon sen, för jag är helt utmattad av att ha åkt in dit, träffat tanten där, och sedan ha åkt hem.
Bara en sån sak är asjobbigt för mig.


Visst, jag borde kanske hjälpa till lite när jag väl får bo hemma, men det är inte alltid jag orkar.
Jag mår verkligen SKITDÅLIGT!
Jag kan få akuta gråtattacker, jag ligger och skakar, har kramper i hela kroppen, får kväljningar av mitt brutala grinande.
Fattar ni inte att det är jobbigt? När det bara helt plötsligt kan komma, så där.. pang poff!?
Och när ni tjatar om hur lat jag är när jag säger att jag inte orkar så blir det bara värre.
Jag ser ner på mig själv, jag skriker hatord i mitt huvud, ibland även rätt ut till er.
Skulle en lat människa göra så?

Nej.. En lat människa skulle ligga i en soffa/säng och bara chilla non-stop.


Just nu ser jag bara en lösning.
Och det är att få bo ensam.
Inte behöva ha nå regler. Bara få ta allt i min takt.
För som ni vet så kan jag diska och tvätta rätt så mycket när jag är ensam hemma.
Då får jag orken att hjälpa till!


Äh... meningslöst inlägget kändes nu, lol..
Haha... skitsamma.
dra, hej.

Inga kommentarer: