söndag, maj 13, 2007

Last night

Last night, ten months.
I love you gorgeous.

Igår så tyckte jag så synd om dig Johannes,
ditt öga cpade som fan.
Du ringde rådgivningen & dom sa att du inte kunde få nån tid, men att dom faxade att du skulle komma till akuten.
Vi åkte på direkten, kom in vid tjugo över tio, fick höra att ögondoktorn hade åkt hem vid nio & han/hon bodde i Gävle.
Men dom hade en kirug som dom skulle prata med, vi kunde sätta oss i väntrummet för att han skulle komma snart.
Tiden gick.

Vid elva gick vi ut i korridoren pga att dom började komma in en massa folk så att jag inte kunde sitta kvar där inne.
Då kom en läkare & sa att du snart skulle få träffa kirugen.
Vi satte oss i korridoren.
Jag började bli röd i ansiktet & få svårt att andas, fucking ångest.
Du sa att jag fick gå ut & sätta mig i bilen pga att kirugen snart skulle komma.
Jag gick ut, satte mig i bilen.
Vid halv tolv gick jag in, tänkte att jag skulle möta dig.
Såg dig ingenstans, gick in i väntrummet, du satt fortfarnade kvar.
Dom hade sagt snart åt dig femtusen gånger, vad är det här för akut?
Sen efter att vi väntat i en kvart så kom kirugen.

Kvart över tolv var vi på väg hem,
äntligen slapp vi detta hemska ställe.
& när vi kom hem så verkade den där rostbiten(?) sitta kvar även fast kirugen petat ut den.
Dåligt.

Nu är du på väg in till akuten igen för att slipa ögat.
Jag hoppas det går bra så att ditt öga blir bra igen.

Nu ska jag slänga mig i sängen & kolla på Kogänget >:D


Over&Out

Inga kommentarer: