fredag, januari 13, 2012

120113

Funderar snart på att göra ett uppror på Arla.
Visst, det är skitbra att laktosfri mjölk finns,
men varför är den så dyr?

"Prismässigt så är Laktosfri mjölk dyrare,
eftersom det är en mer avancerad process att få fram en helt laktosfri produkt."

Spelar det någon roll? Vad fan..
Ska jag som är fattig behöva gå och samla ihop pengar
bara för att slippa ha ont i magen, fisa sönder (och då menar jag fisar
som gör så att man undrar, hmm... är hon sjuk? nä, kanske var en otursfis bara.
kanske borde sluta umgås med henne... wtf, stinker ännu mer nu.
har hon skitit på sig?), och bara må riktigt allmänt jävla dåligt.

En laktosfri mjölk (1,5 liter) kostar för fan 17-19:-!
Eftersom jag är så extremt jävla fattig så kan
jag bara köpa en mjölk åt gången...


Och jag som inte har vuxit ifrån Oboy ännu dricker mjölk tre gånger om dagen!
Frukost, middag, och kvällsfika.
Och då har man gjort slut på 1,5l.


Jag funderar på att samla ihop alla som inte tål laktos,
tvinga dem dricka vanlig mjölk, sen gå på ett möte med Arla.
Och självklart så kommer vi som har druckit mjölken vara
förberedda med gasmasker. För det lär behövas!

Inga kommentarer: