måndag, februari 21, 2011

Praktik

Somnade vid 2330 igår.
Kändes bra att jag var trött
vid den tiden eftersom jag skulle upp tidigt!

Ställde klockan på 0640, tänkte att det blev bra,
så jag skulle hinna duscha av mig lite fort och
äta frukost.
När klockan ringer känner jag mig pigg och väldigt
stolt, för då visste jag att det inte fanns en chans att missa bussen.
Och eftersom jag var uppe i god tid så kunde jag ligga
och dra mig lite tänkte jag.
Tills klockan blev 0650...
Då kom jag på att min buss gick 0707...

Skickade sms till Inga-Lill och sa att jag missade bussen,
som tur var bor en tjej som jobbar på Östanbräck
i Iggesund så hon kunde hämta upp mig.
Slängde in mig i duschen, drog en snabb frukost
och klädde på mig.
När jag skulle stänga jackan så går SJÄLVKLART
dragkedjan sönder! Fick panik, ringde Cissi som
skulle hämta upp mig och sa att jag bara skulle hitta
en ny jacka och sedan springa upp till Brogården.

När vi kommit till Iggesund så kommer jag
på att jag glömde min matlåda, och hade
inga pengar för att svänga in någonstans för
att köpa nånting. Men nåja..

Kom in i rätt så bra tid ändå. Omkring 0815.
Så då var det bara att börja mocka.
Men innan jag hunnit mocka en spilta så fick
jag i uppdrag att hålla i en lina medans de skulle
lasta Hannibal. Han kände nämligen INTE
för att kliva in i transporten.
Men vi fick in honom till slut.

Sen var det bara att fortsätta mocka.
Efter tre spiltor så började jag att känna mig
alldeles svimmfärdig. Men fortsatte mocka ändå,
dock i otroligt lugn takt.

När jag mockad klart så fick jag följa med
Per-Åke till veterinären för att hämta
Glory och Hannibal.
Gick jättebra att lasta båda och att lasta ur dem!

Nu får jag hoppas på att jag klarar av att hålla mig
vaken tills träningen börjar. Vill verkligen träna idag!

Inga kommentarer: