söndag, oktober 31, 2010

Cops in Njutånger

Idag kom Micke och Gallan in till mitt rum:
"Det är två utanför som vill snacka med dig."
And I was like, "WHAT?!".

Jag går ut och känner igen ena kvinnan som bor nära oss.
Hon berättar att hon och hennes syster hade varit ute och gått,
sett en bil köra in på våran gård,
som hon kände igen från ett rån i söndags på Konsum.
Så hon hade sagt till sin syster att stanna och vänta lite.
Hon ser att dem som gick ur bilen knackar på hos oss,
men eftersom jag spelade LoL och lyssnade på Goa så hörde jag inte ett piss.
Dem ser sedan att människorna går ut från våran bro med en borrmaskin.
Så hon ringde polisen som bor i närheten
och han kom och stoppade dem som varit in på våran gård.

Ringer mamma och berättar vad som har hänt.
Mamma och pappa kommer hem i princip samma tid som polisbilen kommer.

Är skitglad över att grannen var ute och gick precis vid den tiden!
THANK YOU!


Blev fett arg på dem där människorna!
Men det var väl kanske inte så oväntat att jag skulle bli det, ehehe.

Började även tänka på hur många gånger jag varit ensam hemma
och gått ut med hunden utan att låsa dörren.
Vi låser i princip ALDRIG dörren här.
Men nu blir det väl ändring på det!

2 kommentarer:

Jasmine sa...

svar: Jaa visst är den! :D

Josefine sa...

Ja danne berättade det där! helt sjukt. Tur att det löste sig iallafall. Ursha, läskigt tycker jag :p