fredag, september 10, 2010

Kattungar

Våran honkatt blev på smällen tre gånger i år.
Igår vid 2200-tiden så sa jag till mamma och pappa:
"Det är nånting på gång med Gördis nu.."

Klockan ~0400 när jag skulle lägga mig kommer
pappa in på toaletten för att han har vaknat och ska kissa.
Han säger till mig:
"Tar du hand om kattungarna nu?"
Gördis hade börjat föda, I SOFFAN!
Fixade fram en bur med filt som hon kunde lägga dem i sen.

I morse när mamma kom hem så berättade hon att det blev fyra kattungar.
Eller ja, fem förmodligen, men den var antagligen defekt eller död med tanke på att
halva kattungen var borta, Gördis hade ätit upp den.
UHUHUH, det är äckligt när man tänker på det!

I alla fall.. DET BLEV EN GRÅ KATTUNGE!
OCH JAG ÄR REDAN KÄR I DEN! (ja, jag vet ju inte könet ännu, haha)

MEN ÅÅH.
Hör gärna av er om ni vill ha kattungar!

5 kommentarer:

sofia sa...

(y)

sofia sa...

oj, asså, det var mitt svar typ x)
alltså skulle det stå

sv: (y)


hahah, nu blev det rörigt^^

alexandra sa...

fin blogg! kolla gärna på min och säg vad du tycker :)
skulle också vara snällt om du rösta på min godisblandning http://www.dinpase.se/#/12932 :)
kram

Anonym sa...

sterilisering?!

sundstroem sa...

är de söta? :D