söndag, september 05, 2010

Helgen

Fredag:
Cider och öl.
Folk hemma hos Hedmano.
Drack så att allt snurrade.
Sprang in i Heddes fot så att jag stukade tån,
tån blev dubbelt så stor, lila och blå.
Alla utom Hedde och jag drog till Bockarna.
Winlund kom förbi.
Yrade omkring, snackade och hade roligt, vad jag minns.
Stod med Hedde, ramlade baklänges, drog med mig Hedde,
han skallade mig så att mitt huvud flög in i en byrå och en garderob.
Fick blåmärke vid tinningen.
Blir vaken till sju på morgonen.

Lördag:
Vaknar vid tjugo i tolv.
Sliten som ett as.
Forslund och Hedde hämtar pizza.
Mot kvällen börjar vi dricka igen.
P-O kommer förbi.
Hamnar på Bockarna en snabbis.
Tar taxi till Sandvalla.

Söndag:
Vaknar helt förstörd.
Ont i huvudet, ont i magen, illamående fram och tillbaka.
Käkar lite, mår bättre.
Drar hem.
Väntar just nu på mat.
Ska gå med hunden.

Inga kommentarer: