måndag, augusti 09, 2010

Urkult - Torsdag

Torsdag:
Jag somnade vid 07:30, klev upp 09:15.
Försöker ringa Hedde och väcka honom.
Ger hunden mat, går ut med henne.
Ringer Hedde igen.
Äter frukost, bajsar, hoppar in i duschen.
Ringer Hedde igen.
Till slut skriver Erske på msn att Hedmano är vaken.
Packar det sista, pappa hämtar mig och skjutsar in mig till stan.

Sitter uppe vid Shell och väntar på Jansson, Hedde, P-O, Ulf, Erske och David.
Till slut kommer dem in på parkeringen (klockan ~1300),
hoppar in i bilen och resan börjar mot Urkult!
Resan upp var lång, varm men trevlig!

Vi är framme vid våran camping vid 1600-tiden, om jag minns rätt.
Alla var trött och hungriga. Lite gnälliga. I alla fall jag!
Vi börjar varandra mot området för att hitta mat,
hittar thaimat, sätter och käkar så att vi mår illa.
Efter ett tag kickar energin från maten in, så vi går ner på campingen
och börjar dricka.

Hedde och jag hade tänkt att köpa 1-dagsbiljett,
men Putte och hans tjej Emelie hade två stycken Eldnattsbiljetter över,
som kostade 250:-, men vi fick dem för 150:-.
Vi går upp mot området, igen, för att se Eldnatten.
Löser in biljetterna och får... 3-DAGARSBAND!!!
150:- FÖR 3-DAGARSBAND! Fatta turen!
Haha! Tanten i kassan tog fel band! Jag älskar henne!
Så istället för 250:- för 1-dagsbiljett, eller 700:- för 3-dagarsbiljett,
så fick vi 3-dagarsband för 150:-!
Ja, jag upprepade allt det där väldigt mycket,
men jag är bara så jävla nöjd över det!

Eldnatten börjar, jag såg inte ett skit!
Det var fullt med folk överallt.
Fick sitta på Erskes axlar ett tag.
Hedde tröck en cigg rakt ner i handen på mig.
Ja, en massa tok!

0030, jag och Hedde ska ner och hämta öl innan Kapten Röd.
Går väl rätt så bra, tills vi ska uppför backen.
Jag tror aldrig någon utav oss har ramlat så mycket!
10 steg, ramla, upp, 10 steg, ramla.
Tror vi missade 30 minuter av Kapten Röd endast för att vi ramlade så mycket!

Väl inne på området igen så lyser jag upp och ler sönder,
MOTHERFUCKING KAPTEN RÖD!
Träffar en tjej från Hudik som jag träffat på bockarna en gång förut,
springer in i publiken med henne.
ALLT VAR SÅ JÄVLA BRA! Haha!
General Knas hoppade ut på scen och körde några låtar.

Efter ett tag går jag ut och sätter mig med Hedde.
Vi sitter på trappen och bara njuter av allt,
förutom när vi blir lite smyg arg på P-O,
för att han inte förstår ett skit i telefonen, haha!

Vi går tillbaka till campingen efter ett tag,
sitter och chillar med folk.
Kommer inte ihåg så mycket mer sen från denna dag!
Men den var skiiitnice!
Mådde så jävla bra hela tiden!

To be continued......

1 kommentar:

Marianne sa...

Fan vad schysst att få en tredagars-biljett till det priset, snacka om tur! Eldnatten var ingenting att se, så sörj inte att du inte såg nåt :P