fredag, september 11, 2009

Kära bokstav

Varför är det coolt att skriva t.ex:
"Idag ska jag träffa min älskling L, och mina kära vänner Lisa, Kalle och Olle."

I stället för att skriva:
"Idag ska jag träffa min älskling Lars, och mina kära Lisa, Kalle och Olle.

Är det verkligen jobbigt/svårt att skriva sin älskade pojkv/flickväns namn?
Är det verkligen så jobbigt, så att man bara använder första bokstaven i namnet?
Varför får dem kära vännerna bli kallad första bokstaven i sitt namn?
Varför får din kära älskling bli kallad en bokstav? Är han/hon inte mer värd? :(

Jag yrar.
Men jag har tänkt på det!
Vore så fjantigt att skriva t.ex:
"Idag ska jag och F flytta."
Liksom... Jag blir ju sambo med en bokstav, i stället för den underbara personen Filip! :(

Nu har jag funderat klart.

Inga kommentarer: