torsdag, maj 28, 2009

Tråkig människa

Jag är en tråkig människa.

Denna vecka har dock gjort mig otroligt trött på kvällarna, värt.

08:47 hörs det ett irriterande ljud från mobilen.
Den "underbara" väckarklockan!
Jag kan knappt röra mina kroppsdelar för att jag är så morgontrött, men försöker ändå desperat väcka Filip så att jag inte ska somna om.

Men det göra båda.
Snooze.
09:30 så kommer jag upp, försöker släpa mig fram, min kropp är så otroligt tung.
Ger hunden mat, tar på mig ytterkläderna och väntar på att Shiva ska äta klart.
Går en liten runda så att hon får kissa och bajsa, oi, och ålar mig nästan tillbaka för att mina ben inte orkar bära mig.

Väcker min kära pojkvän och gör frukost, och när vi är klar med tandtvättning och ansiktstvättning så åker vi till den underbara Golfbanan där både jag och Filip ser ut att passa in.
Eller... hur var det nu igen?

Alla måste tro att vi går på crack där.
Vissa försöker kommunicera med oss, men så fort vi säger "Va?" så går dem iväg med ett ansiktstryckt som ser ut att betyda:
"Jag ler, jag menade inget illa, döda mig inte!"

Vi drar igång den lilla fina diesel-.. golfbolls-traktorn? :D

Inga kommentarer: