onsdag, juni 23, 2010

Förvirrad & irriterad

Hur gick det till, vad har jag gjort för fel?
Vi var bra kompisar, men sen bestämde du dig för att ignorera mig?
Eller uppfattar jag allt fel?

Jag förstår inte vad jag kan ha gjort för fel,
för att du skulle vilja sluta prata med mig.
Vi pratade ofta på msn, inte allt för ofta, men rätt så ofta.
Vi umgicks rätt så ofta med andra kompisar och,
vad jag har uppfattat, hade otroligt roligt!
Jag kan inte påstå att vi hade världens närmaste kontakt,
för vi vet inte mycket om varandra,
skulle mer påstå att vi kom bra överrens.

Det känns fel och ”bögigt” att skriva om det här,
men jag är bara så jävla förvirrad.
Vi brukade alltid säga nånting till varandra på MSN dagen efter att vi varit med varandra, det sista jag fick höra från dig var:
”Tog du illa upp igår?”, jag svarade ”Va?”.
Du förklarade vad du menade, jag förklarade att jag inte tagit illa upp,
och varför jag betedde mig konstigt, på grund av ångest,
skämdes över att berätta det då dock.

Försökte skriva till dig på msn för någon dag sedan,
fick bara korta svar som ”Mmm” ”Ok” ”Inge” till svar,
vilket jag anser betyder ”Jag-vill-inte-prata-med-dig”.
Fattar verkligen inte vad fan jag har gjort för fel.

Jag vet inte tillräckligt mycket om dig,
för att sprida iväg djupa och hemliga saker om dig.
Och jag skulle ALDRIG hitta på ett rykte om dig,
för det gör jag ALDRIG om kompisar!
Inte ens om människor jag tycker illa om! För dem är inte värda att nämnas.

Har i alla fall tagit bort ditt nummer, din facebook och msn.
Så förhoppningsvis slipper jag snart sitta och fundera på vad fan jag har gjort för fel...

Inga kommentarer: